دوره آموزش دیجیتال مارکتینگ

برنامه درسی تک درس دیجیتال مارکتینگ شامل مجموعه ای از قابلیت‌ها است که دست یافتن به آنها نیازمند گذراندن مباحث نظری و عملی است، که فرد را برای ورود به بازار کسب و کار مجازی و فروش اینترنتی آماده می‌کند.
هدف از اجرای این تک درس، تربیت نیروهای ماهر و کار آمد برای انجام مهارت یا بخشی از مهارت بازاریابی و فروش اینترنتی است.

دوره دیجیتال مارکتینگ

ضرورت برگزاری دوره دیجیتال مارکتینگ

فراگیر شدن پوشش اینترنت پرسرعت در جهان، فراهم آمدن زمینه ارتباط دوسویه و موثر بین خریداران و فروشندگان، موجب کسب رضایت مندی متعاملین فروشها اینترنتی و در بستر مجازی شده است. امکان ورود در بازار با کمترین هزینه ممکن و استفاده از پلتفرمهای مجازی رایگان زمینه ساز سوق دادن بخش زیادی از کسب و کارهای خرد و متوسط که امکان تأمین هزینه‌های زیاد جانبی کسب و کارهای سنتی را ندارند شده است. بهره‌مندی از دانش ورود در این بازار هم اکنون افراد دارای این دانش را به نحوه چشمگیری در کسب‌و‌کارها خرد از افرادی که فاقد دانش فروش اینترنتی هستند جلو انداخته است.

امروزه هرگونه کسب و کاری چه در زمینه تولید و چه در زمینه خدمات لازم است. با فراگیری دانش دیجیتال مارکتینگ، گستره بازار خود را از محله، منطقه، شهر و کشور به کسب و کار جهانی تبدیل نماید.

شایستگی‌ها و مهارت های قابل انتظار

  • شناخت بازاریابی و فروش اینترنتی
  • کسب مهارت های لازم جهت کار با پلتفرمهای فروش اینترنتی و شبکه های اجتماعی
  • انتظار می‌رود دانشجو پس از گذراندن این درس، موفق به کسب مهارت تکمیلی مربوط به شغل بازاریابی و فروش اینترنتی گردد.

ضوابط و شرايط پذيرش ورودي

  • (حداقل مدرك تحصيلي/رشته تحصیلی / گواهینامه آموزشی خاص / گواهی سلامت، تجربه كاري/ پيش نياز و …)
  • داشتن مدرک تحصیلی حداقل دیپلم
  • دارندگان مدرک دیپلم کلیه رشته های تحصیلی

جدول ساعت نظری و عملی تک درس

  ساعتدرصددرصداستاندارد ساعت
نظری 1025حداكثر 30 درصد
عملی 3075حداقل 70 درصد
جمع 40100100

نگاه کلی به دوره دیجیتال مارکتینگ

نام درس: دیجیتال مارکتینگ

پیش نیاز/هم­نياز:

 

نظري

عملي

ساعت

10

30

الف:  هدف از ارائه این درس کسب توانمندی­ها و قابلیت­های مهم ذیل توسط دانشجو است (حداقل 5 مورد ذکر شود):

1-شناخت روشهای درآمد زایی از طریق اینترنت 2- آشنایی با پلتفرمهای مجازی فروش اینترنتی 3-آشنایی با تولید محتوا 4- آشنایی با مبانی اولیه و الگوهای سئو  5- کسب مهارت فروش اینترنتی

ب: سر فصل آموزشی (رئوس مطالب و ریز محتوا)

 

ردیف

مبحث کلی ورئوس مطالب سرفصل

ریز محتوای آموزشی سرفصل

زمان آموزش

(ساعت)

 

نظری

عملی

 

1

آشنایی با الگوها درآمد زایی از طریق اینترنت

مبحث نظری:

1. شناخت ماهیت جهانی  اینترنت و شناخت بازار ایران در فضای اینترنت

4

 

 

2. وب سایت یا اپلیکیشن چیست و چه اجزائی دارد و چگونه به درآمد زایی کمک می کند

 

3- آشنایی اولیه با دامنه و هاست و مبانی اولیه و مسائل حقوقی ثبت آنها

 

4- برای کسب و کار خود نیاز به چه پلتفورمی داریم ( سایت ، اپلیکیشن یا وبلاگ )

 

شرح کار عملی:

1-کارگاه آموزشی شناخت وب سایت، شبکه های مجاری و اینترنت

 

10

 

2. کارگاه نحوه استفاده و بهره گیری اینترنت د کسب و کار

 

2

آموزش نحوه راه اندازی کسب و کار اینترنتی و درآمد زایی آنلاین

مبحث نظری:

1. اشنایی با موتور جستجوی گوگل و ابزار ها و استفاده تجاری از ابزارهای گوگل

3

 

 

2. آشنایی مقدماتی و ساده  اولیه با SEO و SEM و اهمیت آن در کسب و کار ما

 

3. آموزش و اهمیت تولید محتوا برای سایت و شبکه های اجتماعی بر اساس اصول فنی یا content marketing

 

4- اشنایی و آموزش بازاریابی شبکه ای و اهمیت آن در کسب و کار ما در شبکه های اجتماعی در مورد به برداری از سایت هایی مثل آپارات هم آموزش داده می‌شود

 

5- بازاریابی از طریق ایمیل و پیامک، تبلیغات گوگل

 

شرح کار عملی:

1.کارگاه بررسی فروشگاههای اینترنتی و آشنایی با مبانی بازاریابی محتوا

 

12

 

2.کارگاه عملیاتی نحوه تولید محتوا و سئو

 

و …

توانمندی کسب درآمد از طریق اینترنت و پلتفرمهای مجازی

مبحث نظری:

1. چگونگی تدوین استراتژی کسب و کار و شناخت بوم کسب کار

3

 

 

2. بررسی و تحلیل یک مدل کسب و کار خانگی موفق

 

شرح کار عملی:

1.کارگاه آموزشی راه اندازی کسب و کار اینترنتی

 

8

 

2.کارگاه آموزشی درآمدزایی از طریق پلتفرمهای مجازی

 

ج: منبع/ منابع درسی : {نام خانوادگی، نام مولف/ مترجم. (سال انتشار)، عنوان کامل منبع، شهر محل انتشار: ناشر.}

مقدم، متینه، مولف، (1398)، کتال دیجیتال مارکتینگ، تهران، نشر عطران